پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

آیا احساس می کنید به انرژی بیشتری در خانه خود نیاز دارید؟ با به کار بردن اصول فنگ شویی در طراحی خانه می توانید انرژی زیادی را به خانه خود اضافه کنید. استفاده از دیوارکوب هایی با طرح های قدرتمند ساده ترین راه برای جابجایی انرژی در هر فضایی است. در اصل انتخاب صحیح دیوارکوب می تواند احساس آرامش و شادی را در فضای خانه شما گسترش دهد. در اینجا به پیاده سازی اصول فنگ شویی در طراحی خانه با استفاده ازدیوارکوب ها و دیوارپوش ها بیشتر می پردازیم.

خوب است بدانید پیاده سازی اصول فنگ شویی در طراحی خانه احساس راحتی و آرامش بیشتری به شما می بخشد. اما قبل از هر چیز باید بدانید طراحی فنگ شویی چیست؟

اصول فنگ شویی در طراحی خانه

طراحی فنگ شویی چیست؟

وقتی به فنگ شویی فکر می کنید ، قبل از هر چیزی ممکن است تصاویری از آبنماها ، گیاهان لاکی بامبو و سکه های چینی به ذهن شما خطور کند.  اما باید گفت در حال حاضر فلسفه فنگ شویی بسیار فراتر از این کلیشه ها گسترش یافته است. قدمت فنگ شویی به چین باستان برمی گردد. کلمات چینی: “فنگ” به معنی “باد” و “شویی” نیز به معنی “آب” ترجمه می شود. انسان و دیگر موجودات زنده برای حفظ زندگی خود به هوا و آب نیاز دارند.

به همین ترتیب ، برای زندگی و رشد در این زمین به برقراری ارتباط با طبیعت (باد و آب) نیاز داریم. وقتی این آموزه های باستانی آسیایی را در فضاهایی که در آن زندگی می کنیم وارد کنیم ، می توانیم واقعاً شکوفا شویم. فلسفه فنگ شویی ما را دوباره با آموزه های طبیعت آشنا می کند ، به طوری که با جریان انرژی نیروی حیات هماهنگ می شویم.

چگونه فنگ شویی ما را به انرژی طبیعت متصل می کند؟

می توان از اصول فنگ شویی در طراحی خانه ها و ایجاد فضاهای آرامش بخش و پر انرژی استفاده کرد. فنگ شویی شما را تشویق می کند که سرعت خود را کاهش داده و به تمام جزئیات روزمره زندگی و مکان های خود توجه کنید. لحظه ای را در نظر بگیرید و تصور کنید که از درون آپارتمان خود می توانید به انرژی های مثبت طبیعت متصل شوید. این فضا برای شما چه حسی ایجاد می کند؟

بدون شک فضاها از نظر جسمی ، عاطفی ، روانی و انرژی عمیقا بر روی ما انسان ها تأثیر می گذارند. از آنجا که در عصر کنونی زندگی ما هر روز در حال پیچیدگی و سرعت بیشتر است و این موضوع منجر به استرس و انرژی های منفی در ما می شود. ما می خواهیم هنگامی که به خانه برگردیم ، احساس آرامش امنیت و حمایت داشته باشیم. ما به شدت خواهان فضاهایی هستیم که طنین انداز و پرورش دهنده روح  و ذهن ما هستند.

خوشبختانه اصول فنگ شویی این امکان را برای ما فراهم آورده است که فضاهای آرامش بخش و پر انرژی را در محیط زندگی خود ایجاد نماییم. با هنر فنگ شویی می توانیم با دنیای طبیعی ارتباط برقرار کرده و جریان پیدا کنیم ، زیرا حقیقت این است که ما بخشی از یک طبیعت هستیم.

چگونه فنگ شویی ما را به انرژی طبیعت متصل می کند؟

رعایت اصول فنگ شویی در طراحی خانه

اصول قدیمی فنگ شویی شامل قوانین بسیار پیچیده ای در مورد رنگ ها ، فرم ها و طراحی فضاهای مختلف است. با این حال ، می توانید با پیروی از برخی دستورالعمل های ساده و به کار بردن برخی از ابزارهای دکوراتیومقدار زیادی از انرژی مثبت فنگ شویی را در خانه خود بگنجانید.

چگونه می توانید شروع به پیاده سازی اصول فنگ شویی در طراحی خانه و محیط زندگی خود کنید؟ اولین راه این است که بیشتر به قسمت های مختلف خانه خود نگاه کنید و از خود بپرسید این محیط ها چه حسی به من می دهد؟ به همین سادگی … .

سپس باید بیشتر بر روی این موضوع فکر کنید که می خواهید در کدام زمینه های زندگی خود تعادل برقرار نمایید؟ چه چیزهایی را بیشتر می خواهید و چه چیزهایی را باید رها کنید. مثلا دوست دارید بیشتر سلامتی جذب محیط شود یا ثروت ؟

پس از یافتن پاسخ این سوال ها باید بتوانید به کمک پنج عنصر مهم در فنگ‌شویی نظیر آتش ، آب ، خاك ، فلز، و چوب آرامش و انرژی را به فضای خانه خود بازگردانید. اما چگونه؟

خوشبختانه در حال حاضر انواع ابزارهای دکوراتیو در دسترس هستند که می توان به کمک آنها به راحتی اصول فنگ شویی را در خانه پیاده سازی کرد. مثلا با دیوارکوب های چوبی ، فلزی و آجری به راحتی می توانید سه عنصر چوب ، فلز و خاک را به محیط زندگی خود اضافه کنید. استفاده از این دیوارکوب ها انرژی زیادی را به خانه شما وارد می کند.

نکاتی در خصوص طراحی خانه با رعایت اصول فنگ شویی

  • همواره رابطه ی میان نور ، رنگ و روحیه خانه را در نظر بگیرید. از نصب دیوارکوب هایی با طرح های رنگی تیره و یکنواخت خودداری کنید. شما می توانید انرژی خانه خود را با استفاده از دیوارکوب های رنگی تغییر دهید.
  • نورپردازی خانه می تواند نمادی از عنصر آتش باشد. با استفاده از شمع ها ، لوسترها ، بلورها ، چراغ ها و حتی دیوارکوب های آینه ای می توانید عنصر آتش را به طراحی خانه خود اضافه کنید.
  • شما با رعایت اصول فنگ شویی به صورت ناخودآگاه به هماهنگی اجزای مختلف خانه خود کمک می کنید که این می تواند طراحی دکوراسیون کلی خانه شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
  • اتاق خواب شما محل استراحت ، خلوت و آرامش شما است. طرفداران فنگ شویی می گویند ، اگر در بین اجزای این اتاق هماهنگی نباشد ، می تواند انرژی منفی زیادی به زندگی مشترک و حتی سلامتی جسمی شما وارد کند.

اصول فنگ شویی در طراحی اتاق خواب

پیاده سازی اصول فنگ شویی در طراحی خانه به کمک دیوارکوب های رنگی

  • طبق فنگ شویی ، رنگ زرد با پنج عنصر آتش ، خاک ، فلز ، آب و چوب مطابقت دارد. رنگ زرد احساس شادی و انرژی مثبت را برای خانه شما به ارمغان می آورد
  • گفته می شود رنگ های خاکستری و سفید نماینده عنصر فلز بوده و باعث تقویت بهره وری و تمرکز در فرد می شود.
  • اگر به رنگ بنفش در طراحی خانه علاقه مندید بهتر است بیشتر از طیف رنگ‌های روشن آن مثل یاسی استفاده کنید.
  • با توجه به اینکه رنگ طلایی رنگ پول و طلاست ، طرفداران زیادی در طراحی فنگ‌شویی دارد. زرد و طلایی هر دو نمایانگر انرژی خورشید هستند و به زندگی شما انرژی می بخشند.
  • دیوارکوب هایی با رنگ هایی مثل زرد کمرنگ، بژ، ماسه‌ای و خاکی می توانند به عنوان نماینده عنصر خاک و زمین در خانه شما استفاده شوند. عنصر خاک در علم فنگ شویی نمایانگر ثبات ، تغذیه ، آرامش و حمایت است.
  • رنگ های مشکی و آبی نماینده عنصر آب هستند و آرامش ، راحتی و تازگی را برای محیط خانه شما به ارمغان می آورند.
  • رنگ‌های عنصر چوب شامل قهوه‌ای و سبز است. با نصب دیوارکوب های قهوه ای و سبز رنگ، پیام سلامتی ، زنده ‌دلی و رشد را برای اعضای خانواده به ارمغان بیاورید.



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: